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Introdução ao indicador de poder do urso e da raposa
A teoria do urso e da raposa, desenvolvida por Alexander Elder, é uma ferramenta de análise técnica que mede a força dos compradores (bulls) e vendedores (bears) no mercado.
Utilizando uma média móvel exponencial para comparar preços altos e baixos, o indicador é capaz de identificar tendências de mercado e prever a direção dos preços.
Características dos diferentes mercados
- Mercado alcista:quando os preços das ações estão em kings bulls bet alta, a economia está em kings bulls bet expansão e predomina o otimismo;
- Mercado baixista:quando os preços das ações estão em kings bulls bet queda, com uma economia se contraindo e um sentimento de pessimismo prevalecendo.
Utilização da teoria do urso e da raposa
Este indicador combina dois outros indicadores: o de momentum informa sobre as taxas de alteração dos preços e o indicador de volume, relacionado à compra e venda.
Indicador | Detalhes do indicador |
---|---|
Momentum | Medida da taxa de alteração dos preços. |
Compradores e vendedores | Acompanhamento do volume de compra e venda. |
A análise das forças relativas de compradores e vendedores é derivada através da combinação destes dois indicadores, permitindo uma compreensão mais profunda da situação do mercado e do gap entre oferta e procura.
Conclusão e considerações finais
Apesar da utilidade dessa ferramenta como ajuda aos investidores que desejam explorar o mercado de ações, ela, assim como qualquer outra ferramenta de análise técnica, não deve ser utilizada isoladamente e deve ser combinada com outros indicadores e análises fundamentais.
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"Multiplayer" redirects here. For other multiplayer games, see Game § Multiplayer
A multiplayer video game is a video game in which 😄 more than one person can play in the same game environment at the same time, either locally on the same 😄 computing system (couch co-op), on different computing systems via a local area network, or via a wide area network, most 😄 commonly the Internet (e.g. World of Warcraft, Call of Duty, DayZ). Multiplayer games usually require players to share a single 😄 game system or use networking technology to play together over a greater distance; players may compete against one or more 😄 human contestants, work cooperatively with a human partner to achieve a common goal, or supervise other players' activity. Due to 😄 multiplayer games allowing players to interact with other individuals, they provide an element of social communication absent from single-player games.
History 😄 [ edit ]
Some of the earliest video games were two-player games, including early sports games (such as 1958's Tennis For 😄 Two and 1972's Pong), early shooter games such as Spacewar! (1962)[1] and early racing video games such as Astro Race 😄 (1973).[2] The first examples of multiplayer real-time games were developed on the PLATO system about 1973. Multi-user games developed on 😄 this system included 1973's Empire and 1974's Spasim; the latter was an early first-person shooter. Other early video games included 😄 turn-based multiplayer modes, popular in tabletop arcade machines. In such games, play is alternated at some point (often after the 😄 loss of a life). All players' scores are often displayed onscreen so players can see their relative standing. Danielle Bunten 😄 Berry created some of the first multiplayer video games, such as her debut, Wheeler Dealers (1978) and her most notable 😄 work, M.U.L.E. (1983).
Gauntlet (1985) and Quartet (1986) introduced co-operative 4-player gaming to the arcades. The games had broader consoles to 😄 allow for four sets of controls.